Tips Mengenalpasti Pengamal Ilmu Kebal Dengan Mata Kasar

yoga di tepi laut

Assalamualaikum dan salam senyum,

Ilmu kebal merupakan ilmu kuno yang masih lagi diamalkan oleh masyarakat hari ini.. Amalan kuno ni bukan hanya popular di kalangan masyarakat Melayu di Malaysia dan Indonesia saja tapi di Filipina pun popular jugak.

Selain kaum Melayu di Nusantara, kaum Cina di China pun ada juga yang mengamalkan ilmu kebal ni. Contoh seperti Pemberontakan Boxer, diasaskan oleh petani yang tak puas hati dengan kuasa asing dan dalam masa yang sama anti-imperialisme pulak. Untuk bacaan lanjut boleh baca di sini.

Tapi di Malaysia, ramai sebenarnya yang mengamalkan ilmu kebal ni. Cuma kita perasan atau tak je. Hari ni saya kongsi dengan korang macam mana nak kenalpasti orang-orang Malaysia yang ada ilmu kebal ni. Dengan lafaz Bismillah scroll ke bawah..
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
 I
Gambar ihsan biaqpila.blogspot.com

So lepas ni anda mesti lebih power nak kenalpasti "pengamal-pengamal" ilmu kebal ni kan..hehehe.. "Pengamal-pengamal" ilmu kebal ni pun boleh dikenalpasti bagi mereka yang memandu kereta jugak. Diorang ni selalunya tak memakai safetybelt dan memandu secara laju syok sendiri. Selain itu, yang paling kebal sekali mungkin yang guna phone SMS masa tengah memandu menunggang tu..pergghhh hebat2..mungkin ade kebaikannya kot. Yelah, bila dah eksiden, phone pulak di tangan. Terus je dail 999. Senang...

So bagi kita yang takde ilmu kebal ni, pakai-pakailah helmet dan safetybelt tu yek bersertakan jangan lupa berhati-hati di jalan raya. Sebelum balik kampung tu pastikan kenderaan dalam keadaan termantap dan yang paling penting sekali siapkan diri anda dengan KESABARAN yang jitu. Ingatlah..jalanraya bukan untuk anda seorang..

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Dan Batin
Peace!

0 Comments
Disqus
Fb Comments
Comments :

0 Komentar:

Blog-Blog Lain Yang Menarik