OPTOMETRIST UNITED: CORNEA VISION OPTOMETRIST



Assalamualaikum dan salam muhibah...

Perjalanan kami menjejaki optometris bersambung kembali. Kali ini kami meronda jauh sedikit dari Kuala Lumpur tetapi masih mempunyai nama "Kuala" iaitu di Kuala Selangor. Praktis optometris yang "diserang" ini ialah CORNEA VISION OPTOMETRIST yang dimiliki sepenuhnya oleh En. Ahmad Syamzari Kamaruddin.

Sebelum kami bergerak menuju ke praktis, dengan baik hatinya "boss" kita ni belanja makan di Restoran Ikan Bakar Pantai Jeram.

Makanan yg sangat enak dan servis yang cukup mesra menjemput kami ke sini. Sesiapa yang mencari-cari kedai ikan bakar yang best, dicadangkan restoran ini sebagai salah
satu pilihan.




Selepas memenuhkan perut yang tersangatlah kosong (terima kasih boss![^^]), kami pun bergerak ke Kuala Selangor yang mengambil masa lebih kurang 20 minit dari Pantai Jeram.
______________________________________________

Cornea Vision Optometrist: Sorry sebab gambar gelap dan tak penuh..al maklumlah malam..hehe


CORNEA VISION OPTOMETRIST terletak di Taman Paduka iaitu lebih kurang 2 kilometer dari pekan Kuala Selangor. Landmark terbesar yang berdekatan ialah Mahkamah Majistret Kuala Selangor yang terletak bertentangan dengan bangunan rumah kedai CORNEA VISION OPTOMETRIST. Untuk pengetahuan pembaca semua, praktis ini merupakan praktis optometri bumiputera yang pertama di Kuala Selangor dan telah memulakan operasinya sejak tahun 2007 iaitu lebih kurang dua tahun yang lalu (Bravo boss!). Setakat ini CORNEA VISION OPTOMETRIST juga telah mempunyai seorang pembantu iaitu Cik Masliani yang juga mempunyai pengalaman yang cukup luas di dalam bidang optikal ini.


En. Ahmad Syamzari Kamaruddin


Jom kita berkenalan pula dengan big bossnya yang tak kurang hensem iaitu En. Ahmad Syamzari Kamaruddin. En. Syamzari merupakan graduasi UKM pada tahun 2005 dan telah menimba pengalaman bekerja di Smart Optometrist dan tidak lama kemudian beralih ke syarikat yang lebih besar iaitu Focus Point. Hanya setahun selepas bekerja, beliau memutuskan untuk membuka praktis sendiri demi penduduk di Kuala Selangor dan sekitarnya memandangkan tiada lagi praktis optometri di Kuala Selangor. Usahawan muda ini menetap di Klang, Selangor buat masa ini dan berulang alik dari Kuala Selangor yang mengambil masa lebih kurang 40 minit.

Di bawah adalah antara gambar-gambar yang sempat kami rakamkan untuk anda semua....

Yang paling kiri tu En Fazlizan...optometris bertugas di Taman Sri Andalas; tengah...da boss; kanan...masdi la sape lagi...






Pandangan kedai dari belakang...sila abaikan motor tu yek...kedai dah tutup so parking dlm kedai takut kalau parking luar ada bangla bawak pegi keje esok..=)






Pelbagai pilihan bingkai dan sunglasses....






Simple, kemas dan menarik....



Kepada semua penduduk Kuala Selangor dan sekitarnya boleh la mengunjungi
CORNEA VISION OPTOMETRIST dan jika terdapat sebarang pertanyaan sila menghubungi En. Syamzari seperti di bawah.

58, Jalan 1 Taman Paduka,
45000 Kuala Selangor,
Selangor Darul Ehsan.

Tel/Faks: 03 3281 2261

Dibuka pada setiap hari bermula jam 10 pagi sehingga 9 malam.




Yessszasss....

2 Comments
Disqus
Fb Comments
Comments :

2 ulasan:

Blog-Blog Lain Yang Menarik